Alweer 6 weken.. - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van marleeneneline - WaarBenJij.nu Alweer 6 weken.. - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van marleeneneline - WaarBenJij.nu

Alweer 6 weken..

10 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Ha fans :-)

We zijn onderhand alweer 3 weken verder van de vorige blog dus hier weer een update uit het zonnige Johannesburg! De temperatuur gaat de laatste tijd flink omhoog! Alleen afgelopen maandag kregen we een regenbui en een flinke onweersbui over ons heen. Dit was de eerste keer dat het regende sinds ongeveer 3 maanden, dus het land had het hard nodig.

Naast de temperatuur gaat het met ons ook goed. We zijn beide ziek geweest; overgeven, hoesten, en dat soort dingen. Er heerste hier de griep dus al de baby’s én vrijwilligers zijn ziek geweest hier, dus wij deden vrolijk mee. Helaas was ik nog ziek op m’n verjaardag waardoor ik geen taart kon maken, m’n eerste verjaardag zonder taart geloof ik haha :-). Mijn verjaardag was naast het ziek zijn wel leuk, Marleen en Debbie hadden de gang en de deur versierd met ballonnen en toen ik buiten kwam was het ‘surpriiiiise!’. Daarnaast heb ik een kaart met allemaal lieve berichtjes van de overige vrijwilligers hier gekregen. Twee dagen later kwam en pakket van thuis aan met cadeautjes en eten, super leuk! Marleen was wel een beetje jaloers op de kaarten en het pakket die ik kreeg (HINT!).

Het werk verder blijft leuk om te doen. Afgelopen week vond er een adoptie plaats van een heel lief kindje, wij gaan haar erg missen maar we zijn blij dat ze nu haar eigen familie heeft! Aanstaande maandag is er weer een adoptie! We werken nu ook meer bij de toddlers, die flink wat energie vragen.

Afgelopen zaterdag ben ik met een aantal mensen naar twee fundraisingevenementen geweest. De eerste was van een verjaardag van een 1-jarig jongetje waarbij de ouders i.p.v. giften voor hem, giften voor Door of Hope hadden gevraagd. De verjaardag was erg leuk opgezet met allemaal activiteiten bij een prachtig huis in een zonovergoten tuin. Daarna zijn we naar een voetbalevenement geweest waarbij ze geld ophaalde voor Door of Hope, daarna nog een heerlijk coupe ijs en de dag was geslaagd.

Marleen is vandaag met Debbie naar het Apartheidsmuseum geweest. Daar heeft ze 3 uur rond gelopen en veel informatie opgesnuffeld; het was interessant. Alleen zit ze nu me een dikke pijnlijke voet omdat ze de grond van dichtbij wilde bekijken. :-(

Op dit moment zijn we zijn onze Amerikaanse vrienden Nederlands aan het leren, hoe grappig is dat! Het favoriete woord is ‘deur’ en na de maaltijd horen we ‘hoedebehomst’. Ook hebben we geprobeerd Sinterklaas uit te leggen maar dat was maar gewoon de Kerstman volgens hun :D.

Liefs Eline (en ook namens Marleen)

• 11 Oktober 2013 - 16:56

Tirza:

Ha julle!

Baie leuk weer lees!
    Ek dink dat die meeste mense siek is gewees die na suid afrika gegaan het vir 6 maand.
    Ek het het ook nie voor kom nie..:)

Geniet julle tyd, sgool en vakansie!:)

Ek gaan julle weer hoor!

Ek is lief vir julle!

Drukkie Tirz

• 12 Oktober 2013 - 20:40

Jacqueline:

Leuk om te lezen! En die hint is overgekomen hoor ;)

• 13 Oktober 2013 - 23:17

Jacqueline,Theo, Marije:

Hee Marleen,
    Vandaag een inhaalslag gemaakt en al je blogs gelezen.
    We hebben er van genoten. Hopelijk gaat het al beter met je voet.
    Naast hard werken genieten jullie van het heerlijke weer. Heerlijk. Hopelijk komen er nog meer uitstapjes om eens wat van het land te zien.
    Nou, veel plezier nog.
    Groeten uit een erg nat Axelk

• 14 Oktober 2013 - 21:25

Alie Rodenburg:

Ha lieve zus,

dikke knuf vanuit Delft! :-)

Liefs, Alie&Christian&Levi

• 22 November 2013 - 15:01

Tineke:

lieve meiden, wanneer komt er weer eens een blog??? knuffel

• 22 November 2013 - 16:16

Eline:

We zijn er mee bezig! :)